niedziela, 15 lipca 2018

Wotf - Legendarny ranking

Way of the Force nadchodzi wielkimi krokami. Co prawda w Hameryce premira była 5 lipca, w UK 12 lipca, czy w kraju kwitnącej cebuli uda się w lipcu? wszystko w rękach Galakty, na razie oficjalnej daty nie znamy. Nie mniej o karcioszkach możemy sobie teoretycznie pogdybać.

Niniejszy wpis przedstawia mój subiektywny ranking legend wraz z sugerowaną ceną doświadczonego tradera.
Swoich słów nie popieram żadnymi faktami, przedstawione sugestie w całości są wytworem mojej fantazji. Zaczynajmy!


Miejsce ostatnie:

Kozik 5-go brata
W segmencie broni za 3, konkurencja jest niebotyczna. Ten kijek grywalny jest tylko w 1 konfiguracji: ze swoim Panem (który jest miętki na maxa). Poza tym karta nie nadaje się do niczego.
Moja ocena: 1/10
Sugerowana cena detaliczna: 15 PLN








Motór Grieviusa
Pojazdów za 3 nie brakuje, w dzisiejszych czasach być nieparzystym u villainów fajna rzecz, tylko ten motorek poza deckiem z Grievousem nie ma prawa istnieć. Niestety Griev1 był cienki i nikt nim nie będzie grał, Griev2 nie chce wydawać kasy na supporty, on chce bronie. Efektem tego jest powyższy ulep, egzekwo miejsce ostatnie.
Moja ocena: 1/10
Sugerowana cena detaliczna: 15 PLN







HypeSaber
Broń za 4, naprawdę? Wokół tego kozika zrobiono niezły marketing, miała być najlepsza karta nowego dodatku, w rzeczywistości dostajemy niegrywalny karton. Nie ma dobrych postaci, na których ten mieczyk nabierałby wartości a inwestowanie w coś 4 kaski, przy obecnym removalu to prosta droga do przegranej. Przez pierwsze tygodnie hype będzie podbijał cenę, ale ostatecznie skończy na dnie, tam gdzie jego miejsce.
Moja ocena: 1,5/10
Sugerowana cena detaliczna: 25 PLN








Grievous 2
Kolejne dziecko marketingu, miał być wielki i zły, no i jest, tylko, że przy okazji niegrywalny. Sabinie, to on mógłby buty czyścić. No bieda straszna, jego ability to wall of text flavoru. Szkoda atramentu na tego kloca.
Moja ocena: 2/10
Sugerowana cena detaliczna: 30 PLN







Straszny czołg droidów
Kolejny support za dużą kasę. Zwyczajowo takie karcioszki lądują na dnie, tym razem widzę światełko w tunelu. Kostka tyłka nie urywa, brakuje w niej celowalnej 3, ale ability całkiem zacne. Niewątpliwie moc jest, tylko obawiam się, że koszt dyskwalifikuje go z kompetytywnej gry. W świecie aggro decków bycie wolnym i niecelnym nie pomoże, chyba nie znajdzie swojego miejsca.
Moja ocena: 3/10
Sugerowana cena detaliczna: 20 PLN








Pakistański Trooper
Nawet nie będę ukrywać, że nie znam się na millach. Text na karcie wskazuje, że coś tam potrafi. W obecnej mecie tylko Pakistański Wojownik występuje w żółtych millach, ale na serio, grać turniej millem? Spasuję.
Moja ocena: 3/10
Sugerowana cena detaliczna: 20 PLN








Najgrubszy z grubasów
Co można powiedzieć o supporcie za 6, wystawianie go za kesz jest szalonym pomysłem, na szczęście jest jeszcze kilka opcji na sczitowanie tego do gry. Plotka głosi, że Thrawn/Snoke regularnie zagrywają to w T1. Nie chciałbym być w skórze osoby, która dociągnęła rękę bez removalu lub Thrawn zabrał jej ostatnią nadzieję, kiedy to jest na stole i za chwilę przywali. 
Jest moc, ale wąskie zastosowanie nie pozwoli tej karcie zostać hitem rynkowym.
Moja ocena: 3,5/10
Sugerowana cena detaliczna: 25 PLN





TOP 10:



10. Potężny Jango
Strasznie trudno ocenić ten upgrade, na dzień dzisiejszy nie widzę go w żadnym decku z obecnej mety, ale to nie problem, ta karta jest całkiem mocna i myślę, że otwiera drogę do nowych archetypów. Kostka ma tylko 2 słabe ścianki, tj. blank oraz 1 shield (który od biedy, nie jest taki zły), pozostałe ścianki są super. W koszcie 2 zasobów oraz możliwością sparowania tego np. fast handsami, jest moc, trzeba tylko to rozkminić. Niestety kolejne legendy mają większy potencjał i to na nie oczy graczy będą zwrócone.
Moja ocena: 4/10
Sugerowana cena detaliczna: 25 PLN








9. Szef truperów
Rozsądny koszt, kostka prawie jak Aayli, tylko odrobinę gorsza, ale 11 życia, umiejka z potencjałem. Karta sama w sobie jest na prawdę spoko, problem leży w tym, że mamy ciężkie czasy dla decków rendżowych. Wszystkie obecne pistolety są jakieś takie kiepskie a to dużo plusików, a to kostki z dopłatą, dobrze, że chociaż ambuszy nie brakuje. Patrząc na dostępne kije, trzeba być hardkorowym fanatykiem, żeby na turniej przyjść z pistoletami. 
Moja ocena: 4,5/10
Sugerowana cena detaliczna: 35 PLN








8. Pistolet Rexa
To mi się podobuje, nie ma kostek z dopłatą, tylko jeden plusik, ogólnie jest solidnie, jak za 2 zasoby. Najlepsza jest jednak umiejętność, ta karta może robić co turę darmowego Hit & Runa w połączeniu z Maz. Szkoda, że meta nie jest pistoleto friendly. Jeśli nie dziś, to w przyszłości, ale ta karta będzie dobra.
Moja ocena: 5/10
Sugerowana cena detaliczna: 35 PLN









7. Królowa kosmosu
Znowu wracamy na terytorium milli. Cóż, swoje słowa oprę na opiniach z netu, podobno Yoda/Leia to deck z aspiracjami na Tier1. Ile w tym prawdy? nie wiem i nie zamierzam tego sprawdzać, faktem jest, że do tej pory hero nie mieli kostek z podwójnym discardem i wszystko kręciło się wokół C3PO, teraz to się zmienia i biorąc pod uwagę nowe kartoniki bez kostek mill ma szansę kończyć robotę w 3/4 turze.
Moja ocena: 6/10
Sugerowana cena detaliczna: 35 PLN







6. Zdrajca
Na DJa hype jest od dawna, zapewne dzięki filmowi, ale czy ta karta jest taka dobra? Kostka tyłka nie urywa, jest solidna, bo ma 2x2 czarne pistolety (no i zasób), reszta to praktycznie reroll. Zdolność niby dobra, ale indirecty są trochę słabe. Oczywiście można fajnie się skręcić z best defencem czy feel your anger. Wszystko rozchodzi się o dobry paring, tego jeszcze nie rozkminiłem, w necie krąży z mateczką Talzin/7 Siostrą albo Phasmą2/Pryce. Na razie ocena asekuracyjna.
Moja ocena: 6/10
Sugerowana cena detaliczna: 40 PLN



Top 5

5 ostatnich kart to dla mnie prawdziwe perełki. O ile w Leg był Yoda i długo, długo nic, to w Wotf  zajefajnych legend jest dostatek.



5. Cassian
Na pierwszy rzut oka, nic specjalnego, kostka miętka, ale po przeczytaniu umiejki, jest już lepiej, taki mały Palpatin z niego. Koszt bardzo, bardzo przyzwoity. Przypomina mi trochę Aaylę. Bawiłem się nim trochę online i jest fajny, nie taki oczywisty, bo trzeba uknuć sytuację, żeby zostawić go 1:1 z przeciwnikiem. Dodatkowo można nim grać jeszcze z Yodą w opcji mill, ale tej drogi nie będę sprawdzał.
Moja ocena: 7/10
Sugerowana cena detaliczna: 50 PLN









4. Oręż Cygana
Broni za 2 nie brakuje, żeby się przebić, trzeba być naprawdę dobrym. Pozycja Ancienta na razie nie zagrożona, do tego dochodzą Shoto, Vibronoże a deck nie z gumy i się nie rozciągnie. Czy kozik Ezry się przebije? śmiem twierdzić, że tak i to chyba nawet w 2 szt. Kostka jest na wypasie: żadnych plusików, żadnych dodatkowych kosztów, 3 ścianki obrażeń, jest opcja na special chainy, jest super pod misdajrekcję a na deser redeploy. Ciemna strona mocy może płakać.
Moja ocena: 7,5/10
Sugerowana cena detaliczna: 50 PLN










3. Luke 3
Do 3 razy sztuka, ten Luke jest na prawdę potężny. Właśnie takich kart chcemy, główna postać sagi z kartą na bogatości. Jeszcze tylko, żeby nowy Vader był taki. Ale do rzeczy. Koszt solidny, HP na wypasie, kostka bardzo solidna, dzięki shieldom uniknie trochę removalu (garbage, hasty exit, easy pickings), power action z potencjałem na wartość dodaną. W necie masa spisów i każdy pieje z zachwytu. Do tego hype trainu wsiadam i ja.
Moja ocena: 9/10
Sugerowana cena detaliczna: 80 PLN







2. Sztylet nie z tego świata
Kolejny pojedynek, tym razem w kategorii za 3. Jednak w przypadku tego mieczyka decyzja jest prosta. Ta broń będzie grała w każdym decku z patykami. Solidna kostka, redeploy i umiejka, która przewraca do góry nogami obecną metę. Jeśli byłby hero only, to byłby przypał. Niektórzy mówią na niego nowy Ancient tylko za 3, z tym do końca się zgodzić nie mogę, bo Ancientów do decku wrzuciłbym i 10, tym super mieczykiem grałbym w 1 szt, no chyba, że w decku specjalnie skręconym na bronie za 3, co w nowej mecie będzie dość prawdopodobne. Pieje z zachwytu.
Moja ocena: 9,5/10
Sugerowana cena detaliczna: 90 PLN





1. Szef wszystkich szefów
Prawdziwy Yoda villainów. Dla mnie gość jest przekoksem. W USAch już o nim piszą ballady, wygrywa obecnie wszystkie story, ludzie się zastanawiają, czy jest taki dobry, czy to tylko hype. Ja twierdzę, że gość jest maszyną. Można nim grać za 11 i można za 13. Ta karta jest tak dobra, że pisanie o niej kilku wersów to obraza. Mam nadzieje starczy mi siły na kolejny wpis poświęcony tylko niemu. Hype, Hype, Hype.
Moja ocena: 10/10
Sugerowana cena detaliczna: 120 PLN



Na zakończenie.

Z zazdrością patrze na anglojęzyczną część świata, która się już bawi nowymi karcioszkami, szkoda że tym razem jesteśmy w ogonie. Cóż, jeszcze 2-3 Story w starej mecie i zacznie się prawdziwa zabawa. Szkoda, że przez to opóźnienie ominie nas 1 faza życia produktu, w której każdy kombinuje. Niestety my dostaniemy produkt razem z metą już dość uporządkowaną, szkoda, ale nie można mieć wszystkiego. Niecierpliwym polecam TTS.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Relacja z Euro - Day1a

Arystoteles się obsrał, do tego pokazał prawdziwą twarz.  Chyba teraz bardziej przystaje Mister Abusive albo Mister non-fairplay. Al...